top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תיניב סולומון מעצב פנים

עיצוב מטבח - הטרנדים החמים בישראל (חלק א')

עודכן: 23 במרץ

מתכנון ועד חומרים, כל הטרנדים החדשים המובילים בעולם העשיר של עיצוב המטבח.

המטבח תופס חלק חשוב מחיינו באופן כללי ומהווה חלק חשוב מעיצוב הבית וההתנהלות היומיומית.כמעט כל המטבחים היום פתוחים לחלל הבית ואנו משקיעים בהם את רוב תקציב השיפוץ על עיצוב המטבח.

בישראל יש מספר רב מאוד של יצרנים ויבואנים, מה שיוצר תחרות על ליבו של הצרכן. אנחנו חשופים מאוד למגמות והחידושים העולמיים בתחום וכל חברה שואפת להביא את הבשורה גם מבחינת חומרים וגם מבחינת עיצוב בכדי לבלוט ולמשוך את הצרכנים. בשנים האחרונות אנחנו רואים מגמות חדשות רבות בתחום אז בואו נסכם כמה מהבולטות שבהן.



עיצוב יניב סולומון


1. מטבח 2 טורים עם נישה רואים אותם בכל מקום. אחת המגמות הבולטות ששינו את תפיסת עיצוב פנים. המטבח בשנים האחרונות.


מדבר על מטבחים שבנויים מבלוק של ארונות גבוהים בהם משולבת נישה לכיור (לרוב מחופה מחומר שונה משאר הארונות) וממול אי שלרוב ימוקמו בו הכיריים ודלפק ישיבה. מטבח מסוג כזה נראה מרשים מאוד, קיר הגבוהים נותן חזות גבוהה של חומר ומשמש כקיר כוח מעוצב. המטבח נראה פחות "מטבחי" כאשר גם בצד הפרקטי פתרון כזה לפעמים נותן יותר מפתרונות אחרים -בעיקר בכמות משטח העבודה. חסרונות? בניגוד למטבחי בצורת "ח" או "ר" חסרה הפינה בה אפשר להכניס את המכשירים שבדכ עומדים קבוע על השיש (תמי4, קומקום חשמלי וכו..). כמו כן לא תמיד זה מסתדר ולפעמים נראה מאולץ. לדעתי גם לא מתאים למטבחים בסגנון כפרי. מתאים ל: מטבח בסגנון מודרני, מינימליסטי, לרוב ללא ידיות. מבחינת גוונים בעיקר על הקשת, האפורים, שחורים, לבנים אבל גם על הבז'ים, חאקי ודומיהם.

מטבח בדירה ברעננה. עיצוב יניב סולומון


2. משטחים וחיפויים מגרניט פורצלן מאז מהפיכת הדקטון והלמינם שהביאו אלינו את הבשורה לפני כמה שנים, נכנסו יבואנים ויצרנים נוספים לתחום. אפילו אבן קיסר, מלכת משטחי הקוורץ זרמה עם הטרנד ויצאה עם קולקצית משטחי גרניט פורצלן מרשימה משלה. מדובר על אותן פלטות ענק שמעבדי שיש מייצרים מהם משטחי עבודה ומחפים באמצעותם קירות. אפשרויות העיבוד מרשימות ואפשר לחפות בעזרתם גם חזיתות של דלתות ומגירות במטבח. זה ממש לא יושב על המשבצת "בר השגה" אבל כשמתאפשר תקציבית אין ספק שזה נותן את השואו



3. גוון סהרה טרנד גווני הבז' הרכים והחמים שמגיעים אלינו מארצות הקור של סקנדינביה כבש את עולם המטבחים בשנתיים האחרונות. איפשהו ניתן לו על ידי אחד היצרנים השם "סהרה" ככינוי לגוון שמזכיר מדבר ומשם הכל היסטוריה (או יותר נכון היסטריה). בכלל החזרה לחמימות של שנות ה70 עם נגיעות של בוהו שיק ניכרת בכל תחום העיצוב. מבדי ריפוד "בוקלה" צמריריים לספות והכורסאות, בהמשך לשטיחים בסגנון מרוקאי ועד אלמנטים עשויים ראטאן (גופי תאורה, כסאות, פרטי דקורציה ועוד..) - יש חזרה לפשטות שמאפיינת ייצור ידני.


נחזור למטבח.. בעיצוב הסקנדינבי המקורי אוהבים לחזק את גוון הסהרה עם עץ בגוון בהיר יחסית ככה שמתקבל מראה ניאטרלי ורך. בארץ רואים הרבה מטבחים כאלה עם שיש שחור ונגיעות של גוונים יותר קונטרסטיים למראה יותר דרמטי. כך או כך אנחנו מקבלים גוון ניאטרלי חדש שאפשר לשחק איתו אחרי שנים של אפור, לבן ושחור.



Comments


bottom of page