top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תיניב סולומון מעצב פנים

עיצוב מטבח - הטרנדים החמים בישראל חלק ב'

עודכן: 23 במרץ

מתכנון ועד חומרים, כל הטרנדים החדשים המובילים בעולם העשיר של עיצוב המטבח.




3. פורמיקת נאנו


מאז נכנסה לחיינו טכנולוגיית הנאנו אנחנו יותר ויותר - מבולבלים אז בואו נעשה סדר בדברים:


נאנו זו טכנולוגיה שבאמצעותה ניתן "לאחות" שריטות על גבי החומר אמצעות חימום. לא שמישהו אי פעם ישב עם מצית ותיקן שריטות במטבח אבל בואו נגיד ש.. כמו כן נטען שהחומר עמיד יותר לשריטות וגם כאשר נשרט כאמור ניתן לאחות את השריטה, ולא רואים עליו טביעות ידיים. יש על זה הרבה ויכוח, בחלק מהדגמים רואים טביעות, בחלק לא. זה תלוי גם בגוון (על גוונים כהים רואים יותר סימני ידיים, כאשר בבהירים בדכ אין בעיה כזו). כפי שאמרתי מבלבל.


גם חברות המטבחים עצמן קיבלו משהו חדש לבלבל איתו את הלקוח ואתם תיתקלו בשמות מאוד קריאטיביים לחומר כאשר כל יצרן, יבואן וספק קורא לפורמיקה שלו באיזה נאנו אחר,


כשלפעמים מדובר באותו החומר. בסופו של דבר העין לא משקרת ואם החומר איכותי ובגימור יפה אתם תראו ותרגישו את זה בעצמכם.

אבל - ופה צריך להרגיע. בסופו של דבר החומר יפה, עובד, עמיד ומשרת את המטרה. לא משנה איזו חברה/יצרן/מותג. אם הלכתם על גוון שחור, תבדקו קצת יותר וסננו את הדוגמאות היותר בעיתיות. ואם תקנו מיצרן שנותן אחריות כמו שצריך אז הוא ידאג לכם גם אם עברו כמה שנים והפורמיקה שינתה גוון או משהו כפי שקרה לא מזמן עם אחד היצרנים המובילים.


החומר מאופיין בגימור מט משי מיוחד שלא היה קיים לפני כן ולדעתי פה דווקא הבשורה. לא כל כך ברמת עמידות כי גם פורמיקה רגילה מספיק עמידה ועדיין אנשים עושים צביעה בתנור שזה פחות עמיד (אבל הכי יפה) וזה אחלה ועובד בצורה מושלמת (מנסיון). הבשורה היא לדעתי במראה המזכיר מט של צביעה איכותית בתנור - שזה לא משהו שהיה לנו בפורמיקה שלפני עידן הנאנו. עכשיו אפשר לקבל מט של צבע בתנור בפורמיקה.

הפורמייקות הללו מגיעות במגוון גוונים וטקסטורות. מגוונים חלקים ועד להדפסים דמויו עץ, בטון, אבן ואף מתכת. מספר הספקים רב ולא כל נגר או חברה עובדים עם כולם. בחברות מובילות ניתן למצוא את כל הספקים. מומלץ "לחטט" בכמה מקומות ולבדוק כמה סוגים כדי לא לפספס היות ובתחום זה כל ספק מייבא או עובד עם דוגמאות וגוונים ייחודיים לו.


האמת לפני כמה שנים לא הייתי מהמר על זה שיהיה לי כל כך הרבה מה להגיד על פורמיקה..


5. שילוב יחידות פתוחות במטבח


דרך מעולה לשבור את הסטריליות והרצף הבלתי נגמר של דלתות חלקות במטבחים המינימליסטיים הינה באמצעות היחידות הפתוחות. וגם אם סתם בא לנו לספק עוד נגיעה עיצובית למטבח עם חומר נוסף או מראה "ספרייתי". אפשר לעשות אותן בגוון עץ, בצבע בתנור או בפורמיקה, בדכ שונה מגוון המטבח. הן יכולות לשמש כאחסון פתוח או להעמדת פרטי דקורציה, ספרי בישול וכדומה. הן יכולות להיות קוביות קטנות, פינתיות, ארוכות וגבוהות, כתמיכה לדלפק או כל דבר אחר. בקיצור גמישות עיצובית, ומוסיפות חן וחמימות למטבח.



יחידה פתוחה למטבח

יחידה פתוחה עליונה פינתית מפורניר אגוז. עיצוב יניב סולומון

6. מטבח נורדי


העיצוב הנורדי מצליח מאוד בארץ והמגמה מגיעה כמובן גם למטבח. אז קחו את הקו הנקי הרגיל והפכו אותו לקצת פחות "נקי" וכביכול יותר "מרושל". אריחים ריבועיים כחיפוי קיר יתקבלו בברכה במקום חיפוי שיש יוקרתיים. בכלל כל הקטע של הנורדי זה להראות פחות מתאמץ ומכאן מגיעה החינניות שלו. ידיות חיצונית IN כמו גם מדפים פתוחים ואלמנטים פחות סמויים ומוסתרים. סקלאת הצבעים מונכרומטית עם נגיעות של גוונים מהסקאלה הנורדית.




7. חזיתות מטבח מחורצות למראה תלת מימדי


אמנם לא פתרון הכי זול בעולם אבל חירוץ חזיתות הופך בזמן האחרון למגמה כאשר יצרנים רבים מציעים מגוון סוגי חירוץ. הישראלים אוהבים במיוחד את מראה הלייסטים מעץ שמספק מראה עשיר ויוקרתי למטבח. את החירוץ כמובן לא ניתן לקבל על פורמיקה וגם לא על פורניר - אלא על עץ מלא או MDF צבוע בתנור.

​​בחלק הבא והאחרון.. 3 טרנדים נוספים..

בקרוב :)



134 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page